Hoe verloopt de war for talent in de retailsector? Hoe begeleiden retailers hun medewerkers in de digitale versnelling? Hoe houden retailers de werknemersbetrokkenheid hoog in turbulente tijden? Dit RetailDetail congress brengt inspirerende cases uit de praktijk.
Het HR & People Congress komt eraan op 6 juni. We nodigen je uit voor een dag vol inzichten betreffende Human Resources. Op dit congress verwerf je waardevolle inzichten over hoe je jouw bemanning als een hecht team kan leiden naar bedrijfsdoelen en hoe jullie samen de meest uitdagende stormen kunnen trotseren. Dit alles begint met het aan boord brengen van de juiste mensen met de juiste vaardigheden en motivatie. En onderschat de kracht van een positieve werkomgeving zeker niet, want zij kan ervoor zorgen dat jouw bedrijf doelen bereikt, ver voorbij de horizon van je stoutste dromen! Je mag je verwachten aan keynotes van La Lorraine Bakery Group, Delhaize, Randstad Group, Strobbo, 3-DEE & Copenhagen Institute for Future Studies. |
HOOFDPROGRAMMA
Mensen aan boord houden terwijl het bedrijf een ingrijpende transformatie doormaakt: geen evidente uitdaging voor het HR-departement bij Delhaize vorig jaar. “Geef mensen het gevoel dat ze erbij horen: dat verhoogt de veerkracht,” zegt talent director Julie Van der Heyden.
De lezingen van psycholoog en toekomstexpert Thomas Geuken van het Copenhagen Institute for Future Studies zijn provocerend en inspirerend, tot leven gebracht door de vele voorbeelden en zijn energieke persoonlijkheid. Hij zet aan tot toekomstdenken door scenario’s te gebruiken: hoe kan je ook jouw organisatie toekomstbestendig maken? En hoe speelt HR hierin een cruciale rol? Een niet te missen keynote van een internationale topspreker.
3-DEE toont aan hoe je als bedrijf toppersoneel kan aantrekken en behouden in een markt waarbij je niet alleen moet concurreren met je concurrenten maar ook met andere bedrijven die gelijkaardige profielen zoeken. Sophia Huybrechts vertelt je hier graag meer over tijdens haar keynote.
Ook in employer branding moet je scherpe keuzes maken, schetst Tine Vandaele aan de hand van de nieuwe campagne La Lorraine Bakery Group, onder de leuze ‘Klaar om je mouwen op te rollen?’
Bij Strobbo, de specialist in personeelsplanning en tijdsregistratie, ligt de focus op AI in HR. Wat kan AI betekenen voor verschillende domeinen binnen HR? Zaakvoerder en co-founder Nick Geys benadert het onderwerp vanuit een breed perspectief.
Wees niet uniek, maar authentiek! Een sterk werkgeversmerk komt niet vanzelf. Het brengt immers heel wat vraagstukken bij elkaar: wat is het talent dat ik nodig heb vandaag? Welk talent is aanwezig? En wat zijn de talenten voor morgen? Een steeds schaarser wordende arbeidsmarkt en de versnelde digitale evolutie nopen bedrijven om in de ring te stappen. Ook heeft de kandidaat vandaag de keuze: kandidaat is royalty! Hoe zorg ik ervoor dat kandidaten mij als werkgever waarnemen, waarderen en kiezen? En niet te vergeten, hoe zorg ik ervoor dat ze ook blijven? Tijdens een interactieve sessie bekijkt Olivier Lefevre van Randstad Group samen met jou hoe mogelijke roadblocks weggewerkt kunnen worden.
TIMETABLE HOOFDPROGRAMMA
10u30 – 11u00: Welcome @ RetailDetail
11u00 – 11u30: Delhaize
11u30 – 12u00: 3-DEE
12u00 – 12u30: Strobbo
12u30 – 13u30: Lunch Break
13u30 – 14u00: La Lorraine
14u00 – 14u30: Randstad
14u30 – 15u00: Break
15u00 – 15u30: Copenhagen Institute for Future Studies
15u30 – 16u00: Panelgesprek
16u00 – 17u30: Networking, drinks and bites